هوش های چندگانه گارنر
در سال های اخیر، نظریه هوش های چندگانه گاردنر و کاربرد آن در آموزش، توانسته است شرایط رشد و پیشرفت مناسبی را در یادگیری دانش آموزان فراهم کند. این مسئله باعث افزایش میزان مشارکت والدین و معلمان در فرآیند آموزش نیز گردیده است.
توجه به آموزش و پرورش با توجه به رویکردهای جدید که باعث افزایش میزان یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان گردیده، همواره مورد توجه همگان بوده است. از این رو، نظریه های متعددی به این مسئله پرداخته اند که یکی از آنها نظریه هوش های چندگانه گاردنر می باشد.
اصل و اساس این نظریه بر پایه شناسایی و پرورش تمامی قابلیت های انسانی است. نظریه هوش های چندگانه برای نخستین بار توسط هوارد گاردنر در سال ۱۹۸۳، مطرح گردید.
دیدگاه گاردنر درباره هوش
گاردنر(۱۹۹۳ و ۱۹۹۵)، هوش را ناشی از تفاوت های فردی دانسته و معتقد است هوش را نمی توان به صورت کلی اندازه گیری کرد، بلکه به صورت بخش های مشخص قابل اندازه گیری می باشد. براین اساس وی هوش را به انواع زیر تقسیم بندی کرد:
۱-هوش بدنی- جنبشی
۲- هوش بین فردی
۳- هوش کلامی- زبانی
۴- هوش درون فردی
۵- هوش منطقی- ریاضی
۶- هوش تجسمی-فضایی
۷- هوش موسیقایی
۸- هوش طبیعت گرایی
گاردنر، بعدها و در خلال مطالعات خود هوش معنوی یا وجودشناسی را نیز به این لیست اضافه کرد.
شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس های تلگرام واینستاگرام مراجعه نموده و یا از طریق شماره 09394328260 با ما در ارتباط باشید.
در شرایط کنونی کلیه کلاسها بصورت آنلاین برگزار می شود و در صورت عدم رضایت کل مبلغ آموزش برگردانده می شود.
ثبت نام بصورت آنلاین از درگاه سایت مرکزی لکو با کلیک بر روی لینک ثبت نام آنلاین امکان پذیر است پس از ثبت نام تا حداکثر72 ساعت بعد کارشناسان شرکت با شما تماس گرفته شرایط را برای ورود شما به دوره آموزشی فراهم می کنند.